اسپانو در خیال

لینوکسی برای چندرسانه‌ای ( multimedia )

Posted on: مارس 2, 2008

geexbox-logo-trans.png

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که می‌خواین یه سی‌دی فیلم یا آهنگ رو ببینید چیه و نیاز به روشن کردن کامپیوتر و دردسرهای بالا اومدن سیستم، سیستم عامل، انواع برنامه‌ها، انتخاب برنامه مورد نظر و … داشته باشین. چند وقت پیش یکی از دوستان لینوکسی به من معرفی کرد که خیلی جالب بود. لینوکسی با حجم کم و قابلیت‌های بسیار جالب. لینوکسی با نام geexbox

این لینوکس برای شما یک محیط برای گوش کردن و نگاه کردن فراهم کرده که بسیار جالبه. کافیه سی‌دی اونو تو سی‌دی رام بذارین و کامپیوتر رو از روی اون بوت کنید. بعد از بوت کردن که خیلی هم سریعه سی‌دی خارج میشه و شما می‌تونید اونو بردارین و سی‌دی خودتونو بذارین و اونو استفاده کنید.gx-boot-thumb.jpeg

این لینوکس قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های مختلفی رو داره و سخت‌افزارهای زیادی رو دشتیبانی می‌کنه. از پنتیوم 2 با فرکانس چهارصد تا بروزترین سیستم‌ها ( البته من و همکارم روی سیستم PI هم تست کردیم جواب داد ). این لینوکس جالب قابلیت شناسایی تعداد زیادی از سخت‌افزارها از جمله کارت‌های گرافیک، کارت‌های صدا، کارت TV، کارت DVB و … رو داره و همچنین میشه از ریموت کنترل‌های کارتها نیز جهت کنترل از راه دور نیز استفاده کرد.

حتمن میگین این لینوکس حجمش چقدره؟ فقط 8.9MB .

به امید خدا، در آینده‌ای نه چندان دور می‌خوام براش یه صفحه کلید و یه ریموت کنترل خوب درست کنم. اگه درست کردم خبرتون می‌کنم.

اینم لینک دانلود مستقیم .

کلیدهای کنترل از روی صفحه کلید و ریموت کنترل

gx-menu-omc-thumb.jpeggx-boot-thumb-omc.jpeg

در آخر چون فایل بصورت iso image هست، دوستان لینوکسی که هیچ مشکلی برای رایت ندارن و دوستان ویندوزی فکر کنم با برنامه nero burning rom بتونید رایتش کنید.

داشت یادم می‌رفت که از روی بقیه درایو‌ها هم می‌تونید فایل‌هاتون رو استفاده کنید.

10 پاسخ to "لینوکسی برای چندرسانه‌ای ( multimedia )"

درود
میبینم که it نویسی درکل ! خوشحالم که با هم آشنا شدیم، در دنیای واقعی دستی در it دارم ولی اینجا دیگه حوصله ندارم از it بنویسم دیدی که آخرین پستم هم در مورد شکم پرستی بود
D: به هر حال امیدوارم که بتونیم دوستای خوبی برای هم باشیم
بدرود
−−−−−−−−−−
درود بی‌کران
خوب چیز دیگه‌ای بلد نیستم چیکار کنم
من هم امیدوارم( حتمن که دوستای خوبی هستیم)
ممنون که اومدی اینجا
شاد باشید

سلام
خوبی؟ خوشحالم که با یک همشهری وبلاگ نویس آشنا شدم. مطمئنم اگه یه ذره آدرس بدیم با هم آشنا در می آیم. کلن مشهد این مدلیه! مگه نه؟؟
از وقتی مشهد نیستم دیدن یه همشهری حتی تو دنیای مجازی برام لذت بخشه.
ممنون از اینکه بهم سر زدی. و خوشحالم که باهات اشنا شدم.
−−−−−−−−−−−−
درود
خیلی ممنون. با این حرفت واقعن موافقم چون بارها خودم این موضوع‌و دیدم.
من هم ممنونم که به اینجا اومدین و همچنین خوشحال از آشنایی با یه همشری دیگه.
همیشه و هر جا که هستید شاد و موفق باشید

سلام
وبگاه زیبایی داری حیف که من لینوکسی نیستم
موفق و پیروز باشی

یا علی مدد .
−−−−−−−−−−−
درود
خیلی ممنون دوست عزیز از این که اینجا اومدین و نظر خودتون رو برام گفتین
البته برای استفاده از جیکس‌باکس نیاز به لینوکسی بودن نیست
و
فکر کنم ارزش امتحان کردن رو داشته باشه.
همیشه شادکام باشید

از روی USB بوت نمی شه؟
−−−−−−−−−−−−−−−
درود
اینو نمی‌دونم باید یه سرچی بزنم
اگه به نتیجه رسیدم خبرت می‌کنم
شاد باشید

————————-
پیدا کردم

اینجا یه نگا بنداز

چه حجم كمي داره!، جالب بود.

براي رايت ايميج CD / DVD / HD DVD / Blu-ray در ويندوز ميشه از يك برنامه رايگان به نام ImgBurn استفاده كرد، البته اين برنامه رو ميشه در گنو/لينوكس هم نصب كرد (توسط برنامه Wine
(
ImgBurn:
http://www.imgburn.com/
————————-
درود جلال جان
خوش آمدید.
در گنو/لینوکس برنامه‌های زیادی برای رایت هستند که شما می‌توانید استفاده کنید
از برنامه‌های گرافیکی تا برنامه‌های تحت شل بنابراین فکر نکنم نیازی به نصب این برنامه رو داشته باشید.
شاد باشید

چه لینوکس جالبی !!!

دست شما درد نکنه.
با توجه به این که از USB هم بوت می شه باید بگم که خیلی Handy است.:D

اسمشو می ذارم handy linux
−−−−−−−−−−−−
محمود جون این که خودشم یه اسم داره
😀

ممنون! خیلی جالبه، در اولین فرصت دانلودش می‌کنم!
تا مدتها فقط در لینوکس فیلم می‌دیدم، چون دی‌وی‌دی‌هام تو ویندوز و انواع مختلف پلیرهاش گیر می‌کرد. اما اینسری گشتم و VLC player تحت ویندوز را هم پیدا کردم و از دردسر رهایی یافتم!
−−−−−−−−−−−−−−−−−
درود
من که تقریبن همه کارهام رو با لینوکس انجام می‌دم.فقط یه دوتا برنامه دیگه مونده که اونا هم به امید خدا از شرش که راحت بشم تمام.
ممنون که اومدید اینجا
شاد باشید

پاسخی بگذارید

