اسپانو در خیال

سلامت باشید

Posted on: فوریه 27, 2008

چند روز پیش با چند تا از دوستا داشتیم صحبت از کار و بار و وضعیت درآمدی می‌کردیم که یه کی گفت : « ای آقا همین که آدم سالم باشه باید خدا رو شکر کنه ». شاید برای همه پیش اومده که در موقع شاکی شدن از چیزی همچین جوابی شنیده باشید، و همیشه من هم با این گفته مشکل داشتم چون تعریف سلامتی رو یه چیز دیگه می‌دونستم.

دیروز همینطور که تو نوشته‌ها و نت برداری‌هام داشتم نگاه می‌کردم به یه مطلب جالب رسیدم « سلامتی از نظر سازمان جهانی بهداشت »، خوب یکم خوندم و امروز هم یه گشتی تو اینترنت زدم و مطلب رو از ویکی پدیا ( که من خیلی باهاش حال می‌کنم ) به این صورت پیدا کردم :

سلامت به سه بخش است :

۱- سلامت جسمی

۲- سلامت روح و روانی

۳- سلامت اجتماعی
خوب خیلی جالبه نه. اینجا بود که یاد یکی دیگه از دوستا افتادم که با توجه به تخصصی که داره می‌گفت : « در فلان جا افرادی هستند در نهایت سلامت جسمی ولی باید همیشه توی یه اطاق بسته باشن»، حتی در اولین برخورد هم شاید شناخته نشن. ولی خوب دیگه مشکل روانی دارن.
درمورد سلامت اجتماعی هم که حرف زیاده، چی بگم! هیچی نگم بهتره. بگذریم حالا چند نفر از ما دارای سلامتی کامل هستیم.

حالا هر وقت یکی به من بگه سلامتی اول میگم کدوم سلامتی بگو ببینم اصلن می‌دونی سلامتی یعنی چی؟!

امیدوارم شما همیشه سلامت باشید.

6 پاسخ to "سلامت باشید"

حالا بگو ببینیم منظورت کدوم سلامتیه؟
————-

درود بر کمال عزیز
لطف کردین به ما هم سر زدین
البته که همه‌ش با هم

به نکته جالبی اشاره کردید.چون خیلی ها از نظر سلامت روان مشکل دارن.متاسفانه این نداشتن سلامت روانی رو هم نمیشه کاریش کرد چون همون خیلی ها خیلی وقت ها هم قبول نمی کنن که بیمارن
—————
با شما موفقم چون اینو به شخصه بارها و بارها دیدم
اصلن یه چیز دیگه بگم چیزی به عنوان روان شناس و روان‌پزشک تو مردم ما معنی دیوانگی رو داره، نه!؟
شاد باشید

حالا به نظر شما اگر قرار باشد اولویت بندی کنیم این سه نوع را، کدومش اوله؟
———-
مطلب جالبی رو شما گفتین، باید روش فکر کرد
ممنون که به ما سر زدید

رسیدن به سلامتی مطلق شاید دور از ذهن باشه! به نظرم مهم اینه که در هیچ کدام از این زمینه‌ها بیمار نباشیم!
————–
درود
ممنون که اومدید اینجا و نظر قابل تاملی گذاشتین
البته من فکر می‌کنم بیمار نبودن یه حداقل‌ه و ما باید در پی حداکثر باشیم
شاد باشید

ممنون از این که به من سر زدین
راستش من قبلا چند تا مورد در ویکیپدیا نوشتم (وقتی که ویکیپدیا تازه اومده بود) ولی الان خیلی شلوغ پلوغ شده و نمی دونم چی کار باید بکنم.
———–
من هم ممنونم که تشریف آوردید
با گفته شما موافقم

البت حتما می دانید که لغت سلامت باشید کپی رایت داره امیدوارم از دکتر ناصرالحکما اجازه ی کتبی داشته باشید ❗
————-
درود
نودونم
لطف کن یه اجازه هم برا ما بگیر
شاد باشید

پاسخی بگذارید

