اسپانو در خیال

اندر حکایت ندانستن

Posted on: فوریه 5, 2008

نمی‌دونم تا حالا به این مورد بر خوردین که از ندونستن مطلبی خوشحال بشین و یا از اینکه شخصی مطلبی رو نمی‌دونه.

می‌گین یعنی چی!؟

دیروز صبح همینطور که تو ماشین بابا نشسته بودیم ( خدا خیرش بده که تو این هوا من و تا نزدیکای مغازه می‌رسونه) گوینده رادیو داشت همینجور ور ور  حرف می‌زد و ما هم برا خودمون. نوبت به پخش تلفن‌های مردم رسید. از اونطرف مردی با صدایی کاملا رسا اینو گفت :« سلام و درود و ….»  و بعد هم گیر داد به این دکتر‌هایی که در فلان خیابان مطب دارن که اینقدر پول‌دارن و مردم را دارن پوست می‌کنند ولی حاضر نیستند دم در مطب ( البته ایشون فرمودند پیاده رو ) خودشونو تمیز کنن، چون دیروز خانمی با همسرش و دو فرزندش اینجا داشتن راه می‌رفتن، ناگهان خانومه افتاد و از قضای روزگار دستش شکست، و ایشان تمام تقصیرها رو به گردن دکترها انداختن .

من هم به نوبه خودم متاثر شدم که چرا همچین اتفاقی افتاده و … ولی چیزی که برای من خیلی عجیب بود این‌که حالا اینا پولدار و یا ملاک و یا نمی‌دونم هرچی … مگه همه ما عوارض شهرداری نمی‌دیم، مگه ما انواع مالیت‌ها رو نمی‌دیم و انواع محاسبات دریافتی  از ما  مثل کشورهای جهان اول نیست، پس چرا خدماتی که به ارایه می‌شود، در سطح بسیار پایینی هست.

خوب خودم به این نتیجه رسیدم که یکی از دلایلش همین اطلاع نداشتن مردم از وظایف دولت و زیر شاخه اون هستش.

وقتی من نمی‌دونم این وظیفه شهرداری ست، پس گیر می‌دم به مردم. مسولین هم هیچ علاقه‌ای به این ندارن که سطح اطلاعات مردم بالا بره، مردم هم که به روزمرگی گرفتارن و….

شاید اینجا یک کشور جهان اولی بود اون خانم هم می‌تونست خیلی راحت از مسولین شهر شکایت  کنه، که چرا محل پیاده‌روها تمیز نشده.

پ.ن: البته بعضی جاهای شهر کارگرها با بیل و کلنگ به جون پیاده‌رو افتادن و دمار از روزگار هر چی موزاییکی که تو تابستون شهرداری گزاشته رو در آوردن اونم فقط بالای شهر.

شاد باشید.

3 پاسخ to "اندر حکایت ندانستن"

سلام و درود. بلاگ شما هم بسیار کارآمد و جامع است.
من هم شما رو لینک کردم. با سپاس.

درود بر شما
و ممنون از لطفتان
موفق باشید

البته این چیزی که شما میگید تا حدی درسته.اما در نظر داشته باشید که عملکرد شهرداری نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر بوده.به هر حال همینم که به اوتوبان ها رسیده بازم باید خوشحال بود چون قبلن ها همین کار هم نمی شد….حالا بیچاره دکترا این وسط بد نام شدن
————–

اِ بابا ما تو شهرمون اتوبان نداریم که 🙂
در مورد تهران هم من که نمی‌دونم ولی حتمن همینطورِ که شما می‌فرمایید.
ولی عملکرد شهرداری مشهد هم خیلی بهتر شده .
حرف حق جواب نداره.

شاید دیر من این مطلب رو دیدم

ولی‌ جهت اطلاع باید بگم من تو یکی‌ از شهرهای کانادا( به قول شما جهان اولی) زندگی‌ می‌کنم،مالیات و عوارض شاید ۱۰ برابر ایران میدیم،تازه واسه بردن زباله هم باز پول میدیم،و برف‌های جلوی پیاده روی خونه هم خودمون باید پارو کنیم وگرنه جریمه میشیم.

پاسخی بگذارید

